Ett hållbart företagande
Vi jobbar aktivt med att ta vårt ansvar för en positiv samhällsutveckling.
Vi försöker på olika sätt bidra till att vi alla får ett bättre samhälle att leva i. Ett ökat socialt engagemang och ansvarstagande skapar givetvis mervärden för samhället men det stärker framför allt också vårt eget företags självkänsla och kraft genom att våra medarbetare känner en stolthet över sitt företag.
Miljöengagemang
Vi är medlemmar i EMC (Energi och Miljöcentrum).
EMC, Energi- och MiljöCentrum, är ett företagsnätverk som har funnits sedan år 2007. Nätverket jobbar bland annat för att bygga kunskap och driva projekt med energi- och miljöfokus tillsammans med näringslivet och andra regionala aktörer. Nätverket grundades av åtta starka företagare i Varbergs kommun som insåg vikten av att ta sitt ansvar i energi- och miljöfrågor men som också såg konkurrensfördelar med en miljöprofil. Bland stiftarna finner vi några av regionens mest inflytelserika företag.
En stor del av EMC:s arbete är att skapa mötesplatser och tillfällen för medlemmar och övriga intressenter att utbyta erfarenheter. EMC är även drivande bakom fem olika kluster med fokus på solel, hållbart byggande, återvinning, logistik och destinationsutveckling.
Därför anser vi att EMC är näringslivets främsta regionala nätverk för klimateffektiv affärsutveckling.
Ekonomiskt engagemang
Projekt ”Nätverkande”
MTA ser positivt på deltagande i olika nätverk för att stärka samhällsutvecklingen. För närvarande är vi representerade i Halmstad Näringslivs AB, Marknadsföreningen i Halland, Stora Företag i Halmstad, Hallands Byggmästareförening och Unga företagare (Ernst & Young).
Projekt ”Sponsring”
MTA Bygg och Anläggning har en fastställd en policy för sponsring. Det är vår företagsidé och övergripande affärs- och marknadsmål som styr våra val av sponsringsinsatser. De väljs också utifrån de målgrupper som vi vill rikta oss mot och stötta. Det kan t ex vara evenemang som vänder sig till stor del av befolkningen på våra orter eller lokala föreningar med tydlig inriktning mot ungdomsverksamhet.
Ansökan skickas till inköpschef Martin Alyhr. Ansökan ska innehålla vilken verksamhet/förening ansökan avser.
Eventuellt sponsring och omfattning beslutas utifrån:
- hur stor målgrupp som nås med marknadsföringen
- förväntad eller faktisk publiktillströmning till evenemanget
- uppmärksamhetsvärde
- förväntat massmedialt intresse och bevakning
- hur väl aktiviteten/evenemanget kan förstärka vårt varumärke och möjlighet till givande affärsrelationer
Vid stödjer Röda Korsets arbete för att ingen ska lämnas ensam i en katastrof.
Vi kämpar för livet!
Vi är ett vänföretag till Barncancerfonden.